Kino już zamknięte.

SKANDALICZNE BODO

Od 23 do 26 lipca 2022 | Bilety 18 i 20 zł

SKANDAL, SEX, PRZEMOC, NARKOTYKI – tego pragniemy w kinie, prawda? Postanowiliśmy wyjść naprzeciw Waszym oczekiwaniom, dlatego też zapraszamy na mini cykl pod tytułem SKANDALICZNE BODO. Pokażemy Wam „Love”, „Climax” „Dom, który zbudował Jack” oraz „Córki ognia”. Te filmy na pewno wbiją Was z fotel, no i są przeznaczone dla Widzów pełnoletnich. Do zobaczenia w BODO!

Sobota 23.07.2022
17:30 Climax
19:10 Love

Niedziela 24.07.2022
16:00 Córki ognia
17:50 Dom, który zbudował Jack

Poniedziałek 25.07.2022
17:30 Love
20:00 Córki ognia

Wtorek 26.07.2022
17:30 Dom, który zbudował Jack
20:20 Climax


Climax
Reżyseria: Gaspar Noé
Produkcja: Francja, Belgia (2018)
Gatunek: dramat
Czas: 90’

Climax to inspirowana prawdziwymi wydarzeniami opowieść o grupie tancerzy, którzy w pewną zimową noc spotykają się w opuszczonej szkole na odludziu. Taneczna próba w rytm przebojów takich grup jak Daft Punk, Apex Twin i Soft Cell szybko zamienia się w pełną seksualnego napięcia imprezę. Gdy wychodzi na jaw, że domowej roboty sangrię ktoś "doprawił" narkotykami, dzika zabawa w zamkniętym budynku przeradza się w ekstremalną, psychodeliczną podróż.

Zwiastun https://youtu.be/8VCJCQk3j10 

Love
Reżyseria: Gaspar Noé
Produkcja: Francja, Belgia (2015)
Gatunek: dramat
Czas: 135’

W noworoczny poranek Murphy (Karl Glusman) odbiera telefon od matki swojej byłej dziewczyny, Elektry (Aomi Muyock). Kobieta martwi się o córkę, po której słuch zaginął i od 2 miesięcy nikt nie miał z nią kontaktu. Ciągle jeszcze zamroczony sylwestrową imprezą Murphy w myślach wraca pamięcią do swego romansu z Elektrą, gdy oboje byli pełni radości i aspiracji. Spotkali się w paryskim parku, ona chciała zostać malarką, on reżyserem filmowym. Namiętny związek pełen narkotyków, erotycznych przygód i wzajemnych pretensji odcisnął trwałe piętno na ich życiu. Tego dnia Murphy zostaje sam w domu i po zażyciu opium próbuje zmierzyć się ze swoją przeszłością – minionym szczęściem, popełnionymi błędami, skrywanymi uczuciami, otaczającą go pustką.

Zwiastun https://youtu.be/XdKFptbNwuE 

Córki ognia (Las hijas del fuego)
Reżyseria: Albertina Carri
Produkcja: Argentyna (2018)
Gatunek: dramat
Czas: 115’

Gdyby Thelma i Louise wybrały się w podróż przez Patagonię i uprawiały grupowy lesbijski seks z kolejnymi autostopowiczkami, tworząc przy okazji nowe społeczeństwo – to byłaby właśnie ta historia. Świadomy własnej narracji najnowszy film Carri wykorzystuje porno jako akt polityczny. Skoro ciało jest polem bitwy, spróbujmy ją wygrać. Pokazywane w San Sebastián i nagrodzone na festiwalu LesGaiCineMad w Madrycie "Córki ognia" wzbudzają wiele emocji. Reżyserka tworzy odę do miłości kobiecego ciała. Chuda czy gruba – wszystkie bohaterki są dla siebie pociągające. Poliamoria wzbogacona jest tu o fetyszyzm, bondage, sado-maso i świętokradztwo. Gdy na ekranie na moment pojawiają się mężczyźni, dla bohaterek jest to jakby wypędzenie z raju. Argentyńskie bezdroże staje się scenerią walki o kobiecość zawłaszczoną przez kulturę macho, miejscem przepisania historii Ziemi Ognistej przez jej córy.

Dom, który zbudował Jack (The House That Jack Built)
Reżyseria: Lars von Trier
Produkcja: Dania, Francja, Niemcy, Szwecja (2019)
Gatunek: dramat
Czas: 155’

Dla jednych arcydzieło współczesnego kina, dla innych jeden z najbardziej przerażających filmów ostatnich lat. Podszyty czarnym humorem, długo oczekiwany obraz Lars von Triera, twórcy "Nimfomanki", "Antychrysta" i "Melancholii". Duńczyk nakręcił wiele filmów o dobrych kobietach, tym razem postanowił jednak opowiedzieć o złym mężczyźnie. To prowokacyjne, śmiałe, pełne wizualnych pomysłów kino poszukujące odpowiedzi na pytanie o naturę dobra i zła. Trier pokazuje kilkanaście lat z życia seryjnego mordercy, który wraz z każdą zbrodnią doskonali swój krwawy warsztat. Jack to typ poszukującego myśliciela, z pasji inżynier-architekt, ale gdy obserwujemy, jak inscenizuje miejsce zbrodni, ustawia zwłoki, by je uwiecznić aparatem, nie ma wątpliwości, że ma w sobie też coś z artysty. Przypomina wręcz reżysera na filmowym planie. Portretując okrutnego, acz piekielnie inteligentnego zabójcę, Lars von Trier sięga po motywy z twórczości Goethego, malarstwo Francisa Bacona i Eugène’a Delacroix, poezję Williama Blake’a, muzykę wybitnego pianisty Glenna Goulda, a nawet po swoje własne dzieła. Zaprasza widza do udziału w widowisku, które wymaga nie tylko mocnych nerwów, ale i otwartej głowy. Takie podejście zostaje jednak z nawiązką wynagrodzone.

Zwiastun https://youtu.be/NpF2_0zkOwI 

Facebook

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej: Polityka prywatności.

  
EU Cookie Directive Module Information